برای اینکه هر کسب و کاری به پتانسیل کامل خود برسد، باید استراتژی های موثری برای افزایش تعداد مشتریان خود و افزایش فروش داشته باشد. اگر شما مسئول افزایش فروش شرکت خود هستید، مهم است که استراتژی هایی را که می توانید برای کسب درآمد بیشتر و ایجاد روابط قوی و پایدار با مشتریان استفاده کنید، درک کنید. در این مقاله دلیل اهمیت افزایش فروش، نحوه بهبود فروش و نکاتی برای افزایش فروش در هر کسب و کار بزرگ یا کوچک را توضیح می دهیم.در این مقاله به معرفی ۸ راه برای افزایش فروش در هر کسب و کار می پردازیم:
چرا افزایش فروش مهم است؟
افزایش فروش هر کسب و کار بزرگ یا کوچک مهم است زیرا با افزایش فروش، سودآوری شرکت نیز افزایش می یابد. همه شرکت های بزرگ زمانی کسب و کارهای کوچک بودند. برای تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ و موفق، آنها یاد گرفتند که فروش خود را به حداکثر برسانند و با مشتریان خود روابط مثبت ایجاد کنند.تیم فروش تنها بخش مسئول افزایش فروش نیست. هر بخش در یک تجارت باید استراتژی ها و اصولی را که می تواند منجر به فروش بیشتر شود، درک کند. شرکت ها می توانند با ایجاد یک برنامه فروش که نقاط عطف مورد نیاز برای رسیدن به آنها را فهرست می کند، همه بخش ها را تشویق به مشارکت در فروش کنند.این طرح باید شامل مجموعه ای از اقداماتی باشد که تیم فروش و سایر بخش ها باید انجام دهند. داشتن یک برنامه فروش مانند داشتن یک راهنمای آموزشی است زیرا به شما جهت می دهد و به شما کمک می کند تا در جهت اهداف خود تلاش کنید.
چگونه در هر کسب و کاری فروش را افزایش دهیم!
این هشت مرحله را برای به دست آوردن مشتریان جدید و افزایش فروش شرکت دنبال کنید:
۱- مشتریان خود را درک کنید!
مهمترین دارایی یک کسب و کار مشتریان آن هستند. یادگیری چالش ها، خواسته ها، ترس ها و نگرانی های آنها می تواند به شما کمک کند محصول یا خدماتی را بفروشید که نیازهای آنها را برآورده می کند. وقتی با مشتریان خود در ارتباط هستید و به نظرات و سوالات آنها گوش می دهید، می توانید نگرانی های آنها را بهتر درک کنید و برای بهبود محصول یا خدمات خود قدم بردارید. هنگامی که به نگرانی ها و نیازهای مشتریان خود رسیدگی می کنید، وفاداری و اعتماد آنها را ایجاد می کنید زیرا به آنها خدمت خوبی کرده اید.یکی از راههای درک بهتر مشتریان بالقوه و فعلی ارسال نظرسنجی است که از آنها میخواهد افکار و نظرات خود را به اشتراک بگذارند. سپس می توانید بر اساس نتایج نظرسنجی، تنظیمات لازم را در محصولات یا فرآیندها انجام دهید.
۲- یک برنامه بازاریابی تهیه کنید!
همه مشاغل برای دستیابی به مشتریان و شکستن محدودیت های جغرافیایی به یک برنامه بازاریابی قوی نیاز دارند. یک برنامه بازاریابی ایجاد کنید که از رسانه های اجتماعی، نظرات آنلاین و ایمیل برای تعامل با مشتریان استفاده کند. از استراتژی های بازاریابی مانند:
۱-تبلیغات در رسانه های اجتماعی:
یکی از مزایای پرداخت هزینه برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی این است که این پلتفرم ها داده های کاربر و الگوریتم هایی دارند که به شما کمک می کند به مخاطبان هدف خود برسید. یک کمپین تبلیغاتی پولی موفق می تواند سرنخ هایی را افزایش دهد که در نهایت به فروش تبدیل می شوند.
۲-حضور آنلاین:
صرف نظر از اینکه به صورت حضوری یا آنلاین می فروشید، حضور دیجیتال می تواند به شما در دستیابی به مخاطبان هدف و جذب مشتریان جدید کمک کند. پروفایل های رسانه های اجتماعی را در پلتفرم های مختلف ایجاد کنید و یک وب سایت تجاری طراحی کنید تا شرکت شما در سایت های بررسی کسب و کار فهرست شود.
۳-بازاریابی ایمیلی:
یک لیست ایمیل مشتری ایجاد کنید که پیام هایی در مورد محصولات جدید یا خبرنامه هایی که تخفیف ها و معاملات ویژه ارائه می دهند ارسال می کند. بازاریابی ایمیلی به شما امکان می دهد پیام ها را به گونه ای شخصی سازی کنید که سایر کمپین های بازاریابی نمی توانند.
۳- یک حساب Google My Business ایجاد کنید!
برای دستیابی به مشتریان جدید از طریق Google، مطمئن شوید که شرکت شما در نتایج جستجوی آن ظاهر می شود. Google My Business ابزاری رایگان است که میتوانید از آن برای راهاندازی یک نمایه تجاری و وبسایت تجاری در Google استفاده کنید. سپس نمایه کسبوکار شما در بخش محلی جستجوی Google، Google Maps و پانل دانش Google ظاهر میشود. پس از ثبت نام برای یک حساب کاربری و اتصال آن به لیست خود، می توانید آن را برای دستیابی به مخاطبان هدف خود از طریق:
تکمیل پروفایل شما:
یک نمایه کامل شرکت به کسب و کار شما کمک می کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و به احتمال زیاد منجر به فروش شود. علاوه بر فهرست کردن نام، وبسایت و شماره تلفن کسبوکارتان، هر بخش از نمایه «Google برای کسبوکار من» را که به اطلاعات دقیق نیاز دارد، پر کنید.
پاسخ به هر سوال در بخش پرسش و پاسخ:
برخی از افراد به جای وب سایت یک شرکت، به گوگل مراجعه می کنند تا درباره کسب و کار سوال بپرسند یا در مورد خدمات و محصولات آن اطلاعات کسب کنند. «Google برای کسبوکار من» یک ویژگی پرسش و پاسخ دارد که به مشتریان بالقوه اجازه میدهد درباره یک شرکت سؤال بپرسند. ارائه پاسخ به این سوالات خدمات خوبی به مشتریان است و به جلب اعتماد مشتریان به شرکت و محصول یا خدماتی که می فروشید کمک می کند.
۴- انواع گزینه های پرداخت را ارائه دهید!
بسیاری از مشتریان ترجیحات پرداخت دارند. برخی کارت های اعتباری را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر از روش های دیجیتالی مانند PayPal یا Stripe استفاده می کنند. اگر کسب و کار شما کارت های اعتباری را به عنوان تنها گزینه پرداخت خود ارائه می دهد، پایگاه مشتری خود را به دارندگان کارت اعتباری محدود می کنید. گزینه های پرداخت دیگری را در وب سایت خود قرار دهید تا فروش آنلاین را افزایش دهید و به مشتریان بالقوه اجازه دهید با فرم پرداختی که ترجیح می دهند خرید کنند.
۵- تخفیف ارائه دهید!
برای افزایش فروش و رشد مشتریان خود، تخفیف هایی مانند:
یک تخفیف ارجاعی برای هر دوست یا یکی از اعضای خانواده که مشتری به آنها مراجعه می کند، مانند ۱۰٪ تخفیف برای خرید بعدی آنها معاملات ویژه، مانند دو به قیمت یک، خرید یکی، یکی رایگان یا یک هدیه رایگان با خرید بستههای محصولی که ارزش بیشتری به خرید مشتری میدهد!
۶- قیمت مناسب را تعیین کنید!
نحوه قیمت گذاری محصولات و خدمات خود می تواند بر موفقیت شرکت شما تأثیر بگذارد. این مراحل را قبل از تصمیم گیری در مورد افزایش یا کاهش قیمت ها انجام دهید:
در مورد رقبا تحقیق کنید:
در مورد قیمت گذاری تحقیق کنید تا مشخص کنید رقبای شما برای محصولات مشابه چه هزینه ای دریافت می کنند. اگر قیمتهای شما بالاتر از قیمتهای رقبایتان است، ممکن است برای رقابتی ماندن در بازار نیاز به کاهش قیمت داشته باشید.
مشتریان خود را درک کنید:
بسیاری از مشتریان قیمت ثابتی در ذهن خود دارند که یک محصول باید چه قیمتی داشته باشد و حاضرند برای آن چه بپردازند. این عامل را هنگام قیمت گذاری محصول خود در نظر بگیرید و در صورت نیاز قیمت خود را افزایش دهید تا انتظارات مشتری را برآورده کنید.
بازار را بشناسید:
روند محصول، فصول و ثبات اقتصادی می تواند بر قیمت محصول شما تأثیر بگذارد. بازار را تماشا کنید و به دنبال تغییراتی باشید که ممکن است نشان دهد شما باید قیمت های خود را برای برآورده کردن خواسته ها و نیازهای مشتری تنظیم کنید
۷- حداقل انتخاب را ارائه دهید!
کسب و کارهای بزرگ و تاسیس شده اغلب با ارائه محصولات متنوع فروش را افزایش می دهند. با این حال، کسب و کارهای کوچک ممکن است از انتخاب محصول کمتری بهره مند شوند. اگر محصولات محدودی ارائه دهید، مشتریان جدید می توانند سریعتر و آسان تر تصمیم بگیرند. اگر محصولات متنوعی را می فروشید، وب سایت شرکت را با استفاده از صفحات دسته بندی سفارشی کنید تا تعداد محصولاتی را که مشتریان می توانند در هر صفحه انتخاب کنند به حداقل برسانید و از احساس خستگی آنها جلوگیری کنید.
۸- ارائه ضمانت بازگشت وجه
ارائه ضمانت بازگشت وجه می تواند اعتماد مشتری را جلب کرده و آنها را تشویق به خرید محصول شما کند. زمانی که ریسک تصمیم مشتری را حذف می کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها محصول یا خدمات شما را امتحان کنند.
مطالب مرتبط: